اگر قصد کاهش وزن در ماه رمضان را دارید بخوانید
گونده ليگ سوزلر آذر بايجان اوغلوندان
امیدوارم بادرج واقعیتها،انعكاس مشکلات عمومی مردم وکارگران مخابرات مراکز روستایی (قشر ستمديده اين سرزمين)وبا ياري ومساعدت شما عزيزان به وظيفه شرعي وديني خودعمل كرده وصداي مظلوميت انسانهاي فراموش شده را به گوش مسئولين برسانم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وطن سسي و آدرس watansasy.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 293
بازدید کل : 47123
تعداد مطالب : 785
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

https://telegram.me/joinchat/CTykzQhYDnD7TJj00YtduQ

آمار مطالب

کل مطالب : 785
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 9
باردید دیروز : 5
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 293
بازدید سال : 1113
بازدید کلی : 47123
اگر قصد کاهش وزن در ماه رمضان را دارید بخوانید

— آب زیاد بنوشید
زیاد نوشیدن آب در ماه رمضان به کاهش وزن کمک می کند. با توجه به اینکه روزهای ماه رمضان امسال آنقدر طولانی هستند، که باعث شده تا روزه گرفتن بنظر ماموریتی غیر ممکن برسد، آبرسانی به بدن، کلید اول کاهش وزن در ماه رمضان خواهد بود. نه تنها نوشیدن مایعات کافی باعث خواهد شد تا در حین روزه داری دچار کم آبی نشوید، بلکه پس از افطار هم جلوی اشتهای شما به شیرینی‌جات را خواهد گرفت.

 

چقدر باید آب بنوشید؟

همان 8 لیوان معروف، یا 2 لیتر آب برای یک روز کفایت می‌کند. می‌توانید به این ترتیب بنوشید:
– 2لیوان هنگام افطار (یعنی زمانی که روزه‌تان را می‌خورید)
– 4 لیوان بین افطار و سحر (یعنی پیش از وعده‌ی سحری) بیشتر از 1 لیوان در یک ساعت هم ننوشید
– 2 لیوان دیگر هم در سحر

 

بخاطر داشته باشید که نوشیدنی‌های کافئین‌دار همچون قهوه یا چای سیاه در شمارش بالا حساب نخواهند شد. اصلا بهتر است در کل دور نوشیدنی‌های ادرار آور را خط بکشید. در عوض، چای‌های گیاهی، یک جایگزین بی‌نظیر برای آب خواهند بود، و برای دستگاه گوارشتان هم مفید خواهند بود.

 

— افطار سبک و متعادلی بخورید
یکی از روشهای کاهش وزن در ماه رمضان این است که افطاری سبکی بخورید ،در ماه رمضان، سوخت و ساز بدن شما کند می‌شود، در نتیجه انرژی بدنتان هم کاسته خواهد شد. وعده‌ی افطار، قرار نیست که جبران کل ساعاتی که چیزی نخورده‌اید را بکند! فراموش کنید که یک روز است چیزی نخورده‌اید، تصور کنید که وعده‌ی شامتان است، و بر این اساس غذا بخورید.

 

کم کردن وزن,کاهش وزن,لاغر شدن

 

پس از اینکه افطار کردید، 30 دقیقه ورزش شدید داشته باشید

 

روزه‌تان را با خرما بخورید، چرا که خرما سریع‌ترین منبع برای فراهم کردن قند مورد نیاز بدنتان بعد از روزه است. نیازی نیست که بیشتر از یک خرما بخورید، چرا که خرماها سرشار از قند هستند. پس از آن، یک وعده‌ی کوچک سوپ، مثل سوپ سبزیجات یا عدس میل کنید، و سوپ‌های کرمی را نادیده بگیرید. پس از سوپ هم به سراغ سالاد بروید، و روغن زیتونی که می‌خواهید روی سالادتان بریزید را به 1 یا 2 قاشق چای‌خوری محدود کنید. بقیه‌ی پیش‌غذاها را هم کلا فراموش کنید، مخصوصا آنهایی که سرشار از کربوهیدرات هستند. وقتی که پیش‌غذایتان تمام شد، باید کمی استراحت کنید! نباید دستگاه گوارشتان را تحت فشار بگذارید.

 

نماز و دعاهایتان را بخوانید، 5 دقیقه راه بروید، یا گپ و گفتی بزنید. وقتی که آماده بودید تا غذا خوردن را ادامه دهید، فقط یک نوع غذا را انتخاب کنید. انتخابتان را هم عاقلانه انجام دهید، و غذاهای سرخ شده را از لیست گزینه‌هایتان کنار بگذارید. مطمئن شوید که در غذایتان بین کربوهیدرات، و پروتئین تعادل برقرار باشد، و از آن مهم‌تر اینکه اندازه‌ی وعده‌ی غذایی‌تان را هم کنترل کنید.

 

— سحری را حذف نکنید
درست است که در این ماه رمضان، ساعت‌هایی که آزادید تا غذا بخورید محدود شده است، اما این بهانه‌ای نخواهد شد تا وعده‌ی سحرتان را بی خیال شوید. اگر سحری نخورید، هنگام افطار گرسنه‌تر خواهید بود و احتمال اینکه بیشتر غذا بخورید افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال، هنگام انتخاب سحری، حواستان باشد که نمکش کم باشد تا در روزی که پیش رو دارید، تشنه‌تان نکند. همچنین باید ترکیبی از کربوهیدرات‌های پیچیده (مانند نان گندم کامل، بجای نان‌های سفید فراوری شده) و منبع خوبی از پروتئین (مانند پنیر یا تخم مرغ) باشد. این ترکیب، سطح ثابتی از گلوکز در خونتان ایجاد خواهد کرد و باعث خواهد شد تا در طول روز گرسنه نشوید.

 

— فعال بمانید
روزه گرفتن، نباید بهانه‌ای شود تا کل روز بخوابیم یا اینکه تنبل شویم. در ماه رمضان، باید فعالیت‌های همیشگی‌تان را تا حدودی داشته باشید، اما سعی کنید تا هنگامی که خورشید و گرما در اوج قرار دارند، از آنها دور بمانید. بخاطر داشته باشید که با شکم خالی، شما بیش از همیشه چربی خواهید سوزاند.
پس از اینکه افطار کردید، 30 دقیقه ورزش شدید داشته باشید. می‌توانید ورزش‌هایی که در خانه امکانش هست انجام دهید، مثل دراز نشست، اسکات، شنا سوئدی، طناب زدن و غیره. در این مورد، بهترین مشاور مربی‌تان خواهد بود.

 

— قندهای فرآوری شده را کنار بگذارید
افزایش وزنی که معمولا در رمضان شاهدش هستیم، بخاطر غذاهایی که در افطار می‌خوریم نیست. درست حدس زدید، قندی که در نوشیدنی‌ها و شیرینی‌های مخصوص رمضان هست مقصر چاقی در این ماه هستند. در این ماه رمضان، خودتان را به چالش بکشید و فقط مواد غذایی که به طور طبیعی شیرین هستند را مصرف کنید، مثل میوه‌ها، میوه‌های خشک، و عسل. این اقدام شما یک تغییر اساسی در سبک زندگی‌تان خواهد بود، و البته نوبت بعدی که روی ترازو بروید هم یک سورپرایز اساسی خواهد شد!




کلمات کلیدی :

10فایده روزه گرفتن

ارسال‌کننده : فاطمه در : 94/3/26 8:46 صبح

10 فایده جالب روزه گرفتن

10 فایده جالب روزه گرفتن

سیاری از مردم روزه را به عنوان یک وظیفه دینی و شرعی خود می‌دانند، اما فقط تعداد کمی درباره فواید روزه بر سلامت آگاه هستند.

روزه‌داری اگر به درستی اجرا شود یک تمرین خوب است. روزه باعث حذف سموم بدن و کاهش قند و ذخایر چربی خون می شود.

روزه عادات غذا خوردن سالم را ترویج کرده و ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. یک متخصص آفریقایی در این مقاله به 10 فایده بهداشتی روزه گرفتن اشاره می کند.

1- روزه سم زدایی می‌کند

غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی از مواد افزودنی هستند. این مواد افزودنی ممکن است در بدن به مواد سمی تبدیل شوند. برخی از آنها تولید محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته را ترویج می‌کند.

بسیاری از این سموم به شکل چربی ذخیره می‌شوند. در زمان روزه گرفتن به ویژه زمانی که مدت آن طولانی تر شود، این چربی‌‌ها می‌سوزند و سموم آزاد می‌شوند؛ کبد، کلیه و سایر ارگان‌ها در بدن در سم زدایی نقش دارند.

2- روزه به دستگاه گوارش استراحت‌ می‌دهد

در طول روزه‌داری، دستگاه گوارش استراحت می‌کند؛ عملکرد فیزیولوژیک طبیعی به ویژه در تولید ترشحات گوارشی ادامه می‌یابد اما میزان آن را کاهش می‌دهد.

روزه گرفتن به حفظ تعادل مایعات در بدن کمک‌ می‌کند؛ تفکیک مواد غذایی در نرخ‌های ثابت روی می‌دهد.

در پی این الگوی تدریجی آزادسازی انرژی دنبال می‌شود. با این حال روزه داری تولید اسید معده را متوقف نمی‌کند؛ به همین دلیل به بیماران مبتلا به زخم معده توصیه می‌شود با احتیاط روزه بگیرند، برخی از کارشناسان معتقدند که این افراد نباید روزه بگیرند.

3- روزه پاسخ التهابی را برطرف می‌کند

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که روزه داری بیماری های التهابی و آلرژی را بر طرف می‌کند.

از نمونه‌های بیماری‌های التهابی می توان به ورم مفاصل، ورم مفاصل و آرتریت روماتوئید و بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس اشاره کرد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که روزه گرفتن ممکن است بیماریهای التهابی روده مانند «کولیت اولسراتیو» را نیز بهبود بخشد.

(کولیت اولسراتیو نوعی بیماری التهابی مزمن است که در آن مخاط معقد و روده بزرگ دچار التهاب و زخم یا اولسرهای کوچک می‌شود.)

4- روزه قند خون را کاهش می‌دهد

روزه گلوکز را تجزیه می‌کند به طوری که بدن می‌تواند انرژی کسب کند؛ روزه تولید انسولین که از پانکراس ترشح می‌شود را همچنین کاهش می‌دهد.

«گلوکاگون» به منظور تسهیل در تجزیه گلوکز تولید می‌شود؛ در نتیجه روزه منجر به کاهش قند خون می‌شود.

(گلوکاگون هورمونی است که هنگام افت غلظت گلوگز در خون از سلول‌های آلفای جزایر لانگرهانس لوزالمعده ترشح می‌شود؛ عملکرد گلوکاگون برعکس انسولین موجب افزایش قند خون می‌شود.)

5- روزه تجزیه چربی‌‌ها را افزایش می‌دهد

اولین پاسخ بدن به روزه گرفتن، شکستن گلوکز است. وقتی ذخایر گلوکزها تمام شد، کتوزها آغاز می‌شوند. این شکستن چربی‌ها به آزاد شدن انرژی منتهی می‌شود. چربی‌های ذخیره شده در کلیه و ماهیچه‌ها برای آزاد شدن انرژی شکسته می‌شوند.

6- روزه فشارخون بالا را تعدیل می‌کند

روزه گرفتن یکی از روش‌های غیر دارویی برای کاهش فشار خون است؛ روزه کمک می کند تا خطر ابتلا به «آترواسکلروز» کاهش یابد.

آترواسکلروز گرفتگی عروق توسط ذرات چربی است؛ در زمان روزه گلوکز و بعد از آن، ذخایر چربی برای تولید انرژی استفاده می شود.

میزان سوخت و ساز در طول روزه داری کاهش می یابد؛ هورمون ترس مانند «آدرنالین» و «نورآدرنالین» را همچنین کاهش می دهد.

روزه متابولیک ثابت را در حد کم حفظ می کند که آن از مزایای کاهش فشار خون است.

7- روزه کاهش وزن را ترویج می‌کند

روزه داری باعث کاهش وزن سریع است؛ ذخایر چربی در بدن را کاهش می دهد. با این حال روزه یک استراتژی خوب برای از دست دادن وزن نیست.

کاهش مصرف چربی و قند، و افزایش میوه و بقیه اقدامات برای رسیدن به کاهش وزن بهتر است.

8- روزه رژیم غذایی سالم را ترویج می‌کند

مشاهده شده است که روزه میل به مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش می دهد.

روزه همچنین میل به غذاهای طبیعی، به ویژه آب و میوه را ترویج می‌کند در واقع در این روش روزه شیوه زندگی سالم را رواج می‌دهد.

9- روزه ایمنی بدن را افزایش می دهد

زمانی که افراد روزه می گیرند ایمنی بدن با این عمل افزایش می یابد به این گونه که روزه سموم بدن را از بین می برد و در کاهش ذخیره چربی به بدن کمک می کند.

هنگامی که افراد در زمان شکستن روزه میوه می خورند، آنها ذخایر ضروری بدن از ویتامین ها و مواد معدنی را افزایش می دهند.

ویتامین A و E آنتی اکسیدان های خوبی هستند که به آسانی در میوه ها یافت می شوند، آنها به تقویت ایمنی بدن کمک می کنند.

10- روزه گرفتن به ترک اعتیاد کمک می کند

برخی از محققان معتقدند که روزه داری می تواند به معتادان در کاهش اشتیاق خود به نیکوتین، کافئین و سایر سوء مصرف مواد کمک کند.

اگر چه رژیم های مورد نیاز دیگر برای حل و فصل اعتیاد وجود دارد اما روزه می تواند در این امر نقش مهمی را ایفا کند.


تعداد بازدید از این مطلب: 679
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود